اسکنر سه بعدی
نوشته شده توسط : حجت عسکری

اسکنر سه بعدی :

امروزه اسکنر سه بعدی به شدت اصلی و دوستداشتنی می باشند، از صنعت پزشکی، مهندسی، مرمت تاریخی و…. از کاربردهای اصلی اسکنر 3 بعدی میباشند. اسکنر سه ‌بعدی به شما اذن میدهد تا یک سبک سه‌بعدی از یک سبک فیزیکی ساخت‌و‌ساز نمایید.
تاریخچه اسکنر سه بعدی:

او‌لین استعمال از اسکنر سه بعدی در تاریخ 1830 بوسیله هنرمند فرانسوی فرانسو ویلیام گزینه به کار گیری قرار گرفت، ویلیام نقاش، مجسمه ساز و عکاس بود، وی یک پروسه ساخت و ساز یک مجسمه پرتره با استعمال از برآمدگی‌ها تعدادی عکس ساخت و تصویب کرد.

همان گونه که در تصویر پایین می بینید، این مراحل با آنچه که امروز کپی سه بعدی می‌نامیم گوناگون وجود ندارد.
تاریخچه اسکنر سه بعدی
مثال اول کپی سه بعدی
نسخه برداری سه‌بعدی چه است؟

یک نسخه برداری سه‌بعدی اکران دیجیتالی قطعه، شی یا این که شخصی میباشد که در کپی سه‌بعدی جای‌دارد. در طی فرایند کپی سه‌بعدی، شما صورت یک شی (شی،قطعات صنعتی، شکل یا این که بدنه یک شخص) را با استعمال از یک نسخه برداری سه‌بعدی روی دستگاه نسخه برداری سه‌بعدی ویا حتی تبلت یا این که گوشی تصویب (به چه شکل؟ در پی نوشته‌ی علمی توضیح داده گردیده است) میکنید.

حسگرهای دستگاه منفرد داده ها مرتبط با صورت، عمق و رنگ گزینه متبوع شما‌را عده‌آوری می‌نمایند و پوشه سه بعدی آخرین را صورت می دهند. بعداز اینکه نسخه برداری سه‌بعدی به یک پوشه سه‌بعدی تبدیل شد، میتوانید سود را با یک نرم‌افزار سبک‌سازی ۳ بعدی ادیت نمائید.
اسکنر سه بعدی به چه شکل عمل میکند؟

حرفه‌آوری‌های مختلفی برای خریداری نمودن صورت یک جسم سه‌بعدی وجود دارااست. تکنیک‌ها اکثر یا این که کلیه با به کار گیری از اشکال سنسور مثلا نوری، آکوستیک، کپی لیزری، رادار، حرارتی و ارتعاشی شغل می‌نمایند.

یک طبقه‌بندی شناخته‌گردیده آن ها را به دو نوع تقسیم می‌نماید:

تماسی
غیرتماسی





:: برچسب‌ها: اسکنر 3 بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: